Gmina Suchy Dąb na realizację zadania pn. „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Suchy Dąb” edycja AZBEST 2021 otrzymała dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW) w Gdańsku w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) pn. „Ogólnopolski program Finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego”.
Realizacja zadania była możliwa dzięki podpisanej umowie dotacji nr WFOŚ/D/III-36/7094/2021/AZBEST-2021 z dnia 7 października 2021 r. pomiędzy WFOŚiGW reprezentowanym przez Prezesa Zarządu Pana Szymona Gajdę i Gminą Suchy Dąb reprezentowaną przez Wójta Gminy – Henrykę Król.
Efekt rzeczowy: W ramach zadania zdemontowano, przetransportowano i zutylizowano azbest z 5 nieruchomości oraz przetransportowano i zutylizowano azbest z 8 nieruchomości.
Efekt ekologiczny: 29.29 Mg (ton) zutylizowanego odpadu
Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 12 777,00 zł
Dotacja na pokrycie wydatków w kwocie 11 625 zł pochodzi ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej https://wfos.gdansk.pl