Suchy Dąb, 29.01.2010r.
ZAMAWIAJĄCYGMINA SUCHY DĄB
UL. GDAŃSKA 17
83-022 SUCHY DĄB
TEL. 058 682 86 85
FAX. 058 682 86 20
email:
www.suchy-dab.pl
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych na wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj „rozbudowy Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem”, zgodnie z projektem dofinansowanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.1 Lokalna infrastruktura edukacyjna, sportowa i kultury.
Oznaczenie sprawy AR.ZP-341/KG/2/10
I. Nazwa i adres Zamawiającego.
Gmina Suchy Dąb
ul. Gdańska 17
83-022 Suchy Dąb
Tel. 058 682 86 85
FAX. 058 682 86 20
email:
www.suchy-dab.pl
II. Określenie trybu zamówienia.
Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz.1655 z późniejszymi zmianami) poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem www.suchydabgw.e-bip.pl
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa w systemie zaprojektuj i wybuduj Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem, zgodnie z projektem dofinansowanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.1 Lokalna infrastruktura edukacyjna, sportowa i kultury.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
2.1 wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano – wykonawczego rozbudowy Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem, w zakresie:
2.1.1 ostatecznej koncepcji architektoniczno-budowlanej dotyczącej budynku 2 egzemplarze w wersji papierowej oraz 1 w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.2 projektu budowlanego wielobranżowego w zakresie wymaganym dla uzyskania pozwolenia na budowę po 6 egzemplarzy każdej branży w wersji papierowej oraz 1 w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.3 projektów wykonawczych, przy czym projekty wykonawcze powinny uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych po 6 egzemplarzy każdej branży w wersji papierowej oraz 1 w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.4 projektu zagospodarowania terenu 6 egzemplarzy w wersji papierowej oraz 1 w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.5 przedmiarów, kosztorysów inwestorskich, kosztorysów ofertowych z uwzględnieniem także niezbędnych robót rozbiórkowych 2 egzemplarze w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.6 specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dla każdej branży po 2 egzemplarze każdej branży w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.7 informacji o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 6 egzemplarzy w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF,
2.1.8 świadectwa energetycznego 2 egzemplarze w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej na płycie CD w formacie PDF.
2.2 uzyskania niezbędnych pozwoleń, uzgodnień, decyzji wraz z ostateczną decyzją o pozwoleniu na budowę.
2.3 wykonania robót budowlanych w zakresie umożliwiającym oddanie do użytkowania obiektu.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno –użytkowy oraz koncepcja rozbudowy Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem.
4. Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007r.
Główny przedmiot:
45.21.22.22-8 roboty budowlane związane z salami gimnastycznymi,
71.22.00.00-6 usługi projektowania architektonicznego.
5. Zamawiający informuje, że niniejsza inwestycja jest przedsięwzięciem infrastrukturalnym, na które Zamawiający otrzymał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.1 Lokalna infrastruktura edukacyjna, sportowa i kultury i w przypadku narażenia Zamawiającego na utratę dofinansowania, spowodowanym przez niedotrzymanie obowiązków umownych, a w szczególności terminów realizacji z winy Wykonawcy, Zamawiający będzie dochodził pełnych roszczeń.
6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane, stanowiące przedmiot zamówienia, na okres 36 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru końcowego całego zadania.
7. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia.
Zamówienie należy zrealizować w terminie:
Etap I – wykonanie pełnobranżowego projektu budowlano – wykonawczego wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w terminie 90 dni od dnia podpisania umowy,
Etap II – wykonanie robót budowlanych oraz zgłoszenie Zamawiającemu gotowości do odbioru końcowego w terminie do 30.06.2011r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis dokonywania oceny spełnienia tych warunków oraz wykaz oświadczeń.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia:
1.2.1 posiadają doświadczenie w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie sali gimnastycznej o kubaturze minimum 4 000 m3, i wartości minimum 2 000 000,00 zł brutto.
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1.3.1 dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym:
a) kierownik budowy – wymagane co najmniej 5 letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi, w tym na co najmniej jednym zadaniu inwestycyjnym polegającym na budowie sali gimnastycznej oraz posiadanie uprawnień do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z dnia 16 maja 2006r.) lub tożsame wydane na podstawie starszych przepisów oraz jest członkiem właściwego samorządu zawodowego,
b) kierownik robót sanitarnych – wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z dnia 16 maja 2006r.) lub tożsame wydane na podstawie starszych przepisów oraz jest członkiem właściwego samorządu zawodowego,
c) kierownik robót elektrycznych – wymagane posiadanie uprawnień do wykonywania samodzielnej funkcji w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z dnia 16 maja 2006r.) lub tożsame wydane na podstawie starszych przepisów oraz jest członkiem właściwego samorządu zawodowego,
d) projektant – wymagane posiadanie uprawnień do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z dnia 16 maja 2006r.) lub tożsame wydane na podstawie starszych przepisów oraz jest członkiem właściwego samorządu zawodowego.
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej
1.4.1 Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności,
1.4.2 Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 2 000 000,00 zł.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP.
3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca załączy do oferty metodą spełnia/nie spełnia.
4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
6. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.
VIII. Wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania:
1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga:
1.1 oświadczenia Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1,
1.2 wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
1.3 wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, odpowiedzialnych za wykonanie projektu oraz kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (w przypadku dysponowania osobami innych podmiotów, Wykonawca dołączy pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu ich do dyspozycji na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia),
1.4 oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
1.5 informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
1.6 opłaconej polisy , a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający wymaga:
2.1 oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia w zakresie art. 24 ust. 1,
2.2 aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy,
2.3 aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2.4 aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
2.5 aktualnego zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
2.6 aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
3. Dokumenty i oświadczenia o których mowa powyżej. ust. 1 i 2 są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
4. Jeżeli Wykonawca wskazując spełnienie warunku, o którym mowa w Dziale VII 1.4.2 polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w Dziale VIII 1.5 dotyczącej tych podmiotów.
5. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
6. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania, powoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt. 3 ustawy.
IX. Informacje na temat wadium.
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 35 000,00 zł,
2. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert,
3. Wadium może być wniesione w następującej formie:
3.1 w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: Bank Spółdzielczy w Pszczółkach nr 97 8337 0001 0000 1690 2000 0006 z dopiskiem „Przetarg nieograniczony na wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj rozbudowy Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem.”
3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3.3 gwarancjach bankowych,
3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych,
3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami).
4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego,
5. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP,
6. Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej zaleca się dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie umożliwiającej złożenie jej w depozycie kasowym oraz późniejszy zwrot Wykonawcy, a do oferty wpiąć kserokopię.
X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Kryterium oceny ofert jest cena – 100%.
XI. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy składać w Urzędzie Gminy w Suchym Dębie, ul. Gdańska 17, 83-022 Suchy Dąb – sekretariat, w terminie do dnia 19.02.2010r. do godziny 11:00.
XII. Termin związania ofertą.
Termin związania ofertą ustala się na 30 dni.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
XVI. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
/-/Sławomir Kaźmierski
Wójt Gminy Suchy Dąb
Wójt Gminy Suchy Dąb
Wywieszono na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Suchym Dębie dnia 29.01.2010r.
Opublikowano w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia 29.01.2010r.
Zamieszczono na stronie internetowej Zamawiającego - www.suchydabgw.e-bip.pl
Przetarg nieograniczony o wartości poniżej kwot określonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych na wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj „rozbudowy Szkoły Podstawowej w Koźlinach o salę gimnastyczną z zapleczem” zgodnie z projektem dofinansowanym z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej 9. Lokalna infrastruktura społeczna i inicjatywy obywatelskie, Działanie 9.1 Lokalna infrastruktura edukacyjna, sportowa i kultury.
Dokumenty do pobrania tutaj (zip 11MB)
1. Pytania i odpowiedzi (2010-02-12) PDF 344KB
2. Pytania i odpowiedzi (2010-02-12) ZIP 7,6MB
3. Pytania i odpowiedzi (2010-02-12) ZIP 4MB